De vereniging

De club, of beter gezegd; De Pernisse voetbalvereniging Excelsior P. is opgericht op 19 september 1929. Het dorp Pernis ligt op het eiland IJsselmonde en is rond het jaar 1200 ontstaan. De bevolking in Pernis leefde destijds van de akkerbouw, veeteelt en vooral de visserij. De oude dijkhuisjes (Pastoriedijk) zijn er nog steeds en geven een goed beeld van hoe het dorp is ontstaan. De ploeg en de vis die in het wapen van Pernis zijn opgenomen geven duidelijk aan waar het dorp van leefde.

Pernis is een dorp. Een echt dorp! Met alles erop en eraan. Excelsior P. neemt, net als de andere verenigingen een belangrijke (sociale) positie in binnen de dorpsgemeenschap. Vier avonden per week wordt de jeugd actief getraind en daarnaast hebben de senioren hun trainingsavonden. Zaterdag spelen 25 teams (!) hun wedstrijden op Sportpark “De Madroel”. In januari 2011 staan er meer dan 450 leden op de ledenlijst. Dit is onder te verdelen in 131 seniorleden, 215 jeugdleden en het overige aantal leden zijn donateurs en rustende leden.

Excelsior P. bestaat dit jaar 82-jaar en heeft veel moeten doorstaan. De historie van de vereniging wordt verderop op deze site beschreven maar is iets wat u zeker moet bekijken. De site beschrijft en laat zien dat onze vereniging vele hoogte maar ook dieptepunten heeft gekend.

Onze vereniging beschikt over veel vrijwilligers die dagelijks, wekelijks, maandelijks actief zijn en op alle fronten inzetbaar. Echter; Vrijwilligers heb je nooit genoeg! Excelsior P. is tot op de dag van vandaag een vereniging zoals een vereniging behoort te zijn en leden staan voor je klaar. In voor- en tegenspoed. Zoals een vereniging betaamt.

Excelsior : “Steeds hoger